Beste winkelprijzen van Nederland! | Hoe dat kan, dat kun je hier lezen.. | Denk je ergens toch beter uit te zijn dan horen wij dat graag, wij denken altijd mee om tot een deal te komen.
Vragen? Bel 0492-548200
Wolfstraat 42 | Helmond
Gratis Persoonlijk Advies

Nieuws over Audio en Video apparatuur en Helmonds Handels Huis


21 nov. 2023

Wie gun jij het?...

Black Friday of beter gezegd Black November is weer in volle gang. Iedereen die iets te verkopen heeft meent dat hij mee moet doen met deze gekte, zelfs de lokale slager doet mee. Natuurlijk doen wij ook mee, het zou heel raar zijn als we heel het jaar de beste deals voor u als klant maken en dat dan nu niet zouden doen. Helaas zijn we zo wel met zijn allen een groep klanten aan het creëren die we opvoeden met de gedachte dat ze moeten wachten op een koopje omdat ze anders veel te veel betalen. Dat is natuurlijk niet zo, het meeste wat je minder betaald gaat ten koste van de winst van de verkoper. Heel het gebeuren wordt aangejaagd door de diverse grote merken, die willen alleen maar omzet en marktaandeel, dat bijv. de BCC niet genoeg verdient om zijn hoofd boven water te houden interesseert ze niets.

Als klant is het bijna menselijk dat je op jacht gaat naar de laagste prijs maar misschien moet je toch eens nadenken waar je iets koopt. Is het verstandig om te kopen bij een webshop die alleen maar negatieve reviews heeft? Is het verstandig om te kopen bij een Belgische of Duitse winkelier?, buiten dat je geld verdwijnt in de Belgische of Duitse economie, wat doe je als het stuk gaat? Vind je het belangrijk dat je een oplossing voor je probleem krijgt nadat je een product gekocht hebt? Maakt het je iets uit als de verkoper geen dealer is en je bijv. geen cashback krijgt?

Eigenlijk hebben wij allemaal de hier bovenstaande aanbieders als concurrent en soms maak je als klant gewoon de verkeerde keuze en denk je te winnen maar verlies je uiteindelijk de werkelijkheid uit het oog…wie gun jij het?


14 sep. 2023

Jammer..weer een collega die het niet trekt.

Helaas, is het weer zover, weer een winkelketen die het niet trekt. In navolging van Maxwell, It's, de Harense Smid, Megapool, Dixon, Prijstopper, Expert, Eurovision en Take it is nu ook BCC in Helmond gesloten. Klanten zeggen nu "jullie zullen wel blij zijn, een concurrent minder". Dat is echter niet zo, het is gewoon triest dat er weer een winkel moet sluiten. Niet goed voor Helmond, niet goed voor het aangezicht van de handel, niet goed voor de werknemers die er hun boterham verdienden en het geld hier lokaal uitgeven. Voor ons was de BCC ook nooit een concurrent, ze concurreerde namelijk niet met ons omdat ze dat simpelweg niet konden natuurlijk. Dat wisten ze en zeiden de verkopers ook gewoon eerlijk tegen de klanten. Maar ik snap het wel en ben niet verrast. Heel Nederland is tegenwoordig je concurrent en als je dan niet boven op de bal zit, speel je niet mee. Wij zijn iedere dag bezig met de handel en weten wat de klant wil en wat de klant wil uitgeven. Als inkoper van een keten kun je allerlei data en cijfers verzamelen maar dat is toch anders dan praten met klanten en weten wat er speelt. Tel daarbij op de enorme kosten van de huisvesting, het personeel en niet te vergeten de marketing kosten die je moet inzetten (van bijv. Google) om zichtbaar te blijven tussen alle andere spelers. En dat terwijl de elektronicahandel marge-technisch een van de meest ongezonde producten is geworden, de winsten zijn minimaal als je concurrerend wil zijn. Een combinatie die dodelijk is gebleken bij alle hierboven genoemde collega’s en ik ben bang dat er, ondanks dat ze hard schreeuwen, nog meer zullen volgen want het verdienmodel klopt bij hun gewoon niet. De kredietwaarderingen worden dan ook ernstig naar beneden bijgesteld, betalingstermijnen proberen ze te rekken en winkels worden leger, allemaal tekenen dat het goed mis is..

Waarom het bij Helmonds Handels Huis wel kan voor de laagste prijs? Dat kun je hier lezen >>

Allemaal weg uit Helmond


10 sep 2023

Nieuwe misleidings truc..

Heb jij het ook al gezien? de concurrentie heeft een nieuwe truc ontdekt. Bijvoorbeeld de Media Markt. Ze plaatsen producten die ze niet hebben en niet kunnen leveren op hun website, bewust voor de laagste prijs in de markt. De truc is dat het zo lijkt of ze goedkoop zijn. De bedoeling is natuurlijk dat de concurrent deze tv niet meer kan verkopen want het lijkt alsof ze te duur zijn omdat bij de Media Markt een lagere prijs te zien is. Om de misleiding compleet te maken staat er bij "Dit product is binnenkort weer beschikbaar". Dat gaat nooit gebeuren want deze producten zijn er niet meer en dat weten ze zelf ook want wat verder naar beneden staat "permanent uitverkocht". Pure misleiding natuurlijk, iets op de website zetten wat je niet meer kunt leveren dient geen ander doel dan dat natuurlijk. Ons valt het op omdat wij heel de dag bezig zijn met de handel natuurlijk. Jij als consument weet het nu ook en trapt er hopelijk niet meer in. Maar alles wordt uit de kast getrokken om proberen het hoofd boven water te houden. Als het zo door gaat moeten wij ook mee doen met deze trend, hahaha.

.



25 aug 2023

Data is macht..

Steeds vaker vraagt een televisie tijdens de installatie, om het product te registreren en een account aan te maken. Dat is natuurlijk absoluut niet nodig voor de werking van de tv en geeft u ook geen voordeel. Het voordeel zit hem bij de fabrikant, die als jij een account aanmaakt en de tv registreert, een hele boel informatie kado krijgt. Met deze informatie kunnen ze precies zien wie welke tv koopt, hoe veel je tv kijkt, etc. Al deze informatie is natuurlijk goud waard maar wel zeer dubieus als je het mij vraagt (maar dat doet niemand..)

Tip: deze registratie gewoon overslaan, dat kan altijd maar is meestal moeilijk gemaakt en onlogisch.


14 januari 2023

Ook wij ontkomen er niet aan..

De eerste berichten druppelen binnen dat de producten duurder gaan worden, wij doen er alles aan om de beste deals te kunnen geven maar nu komen de eerste serieuze berichten toch binnen: Afgelopen jaar hebben we allemaal gemerkt dat de wereld om ons heen een stuk duurder is geworden, exploderende inflatie door de energie prijzen, dagelijkse boodschappen, noem maar op, dit zal jullie niet onbekend in de oren klinken. Ook bij LG zien wij een stijging van de prijzen van grondstoffen en onderdelen. Lang hebben wij een prijsverhoging tegen kunnen houden echter ontkomen wij er niet aan om een verandering door te voeren per 1 februari.

Gelukkig hebben wij hierop ingespeeld en hebben dus nog de nodige voorraad zodat u nog kunt profiteren van de beste prijs.


23 augustus 2022

Geen idee wat transport kost..

Soms tref ik een klant die bij ons een tv honderden euro's goedkoper kan kopen maar vervolgens toch om gratis verzending vraagt omdat winkel-x dat ook doet. Dat winkel-x véél meer geld vraagt voor dezelfde tv wordt voor het gemak even vergeten. Wij maakte zelfs mee dat een klant liever elders honderd euro meer betaalde dan dat hij bij ons verzendkosten betaalde. Ja, zo ver zit gratis verzending in het brein van sommige mensen gebakken, zo ver dat ze niet meer helder kunnen nadenken.

Het valt ons dan ook op dat de gemiddelde consument geen idee heeft wat vervoer kost van de winkel naar de consument thuis. Ik heb het wel eens vaker proberen uit te leggen maar gratis verzending bestaat niet. Zeker voor het professioneel vervoer van grote kostbare apparaten (een mooie oled tv bijv.) betalen wij serieus geld. Goed werk kost geld, dus daar kiezen wij dan ook voor, je kunt niet voor een dubbeltje op eerste rang zitten. Zoals met alles in deze tijd, zijn ook de transportkosten helaas enorm gestegen, er geldt momenteel een dieseltoeslag van maar liefst 27%. Het verzenden kost ons tussen €50,- en €100,- per zending, dat lijkt veel geld maar als je telt wat het allemaal kost dan valt het eigelijk wel mee. Enig idee wat een vrachtwagen kost?, wat een chauffeur kost en hoe lang deze onderweg is?, hoe druk het op de weg is?
Meestal zijn de verzendkosten die wij berekenen niet kostendekkend maar voor ons is het belangrijker dat de mooie dure tv goed aan komt dan de kosten.


11 augustus 2022

Waarom wij liever geen creditcards meer accepteren:

Omdat de kosten te hoog zijn, willen wij u vragen om niet met een creditcard te betalen. Ik zal u uitleggen hoe dat zit. Lobbyisten van de banken hebben de politiek ervan overtuigd dat het verboden moest worden om transactiekosten voor een creditcardbetaling door te berekenen aan de klant. Het werkt zo: iedere betaling met een creditcard (Mastercard, Visa, Apple Pay etc.) kost ons als winkelier veel geld. Dit bestaat uit een klein standaard bedrag (meestal €0,25) plus een vast percentage van het transactiebedrag. Deze zogenaamde transactiekosten verschillen per betaalmethode, maar bedragen tussen de 1.8% en 2.9% van het totale bedrag. Koopt u dus een tv van €2000,- dan kost dat ons zomaar €36 tot €58 en dat is veel geld zeker gezien onze minimale marges. Creditcardmaatschappijen worden er slapend rijk van, vandaar de lobby campagnes en de gezwichte politiek, de macht van het geld dus.

Nu snapt u  wellicht ook meteen waarom er zo veel reclames worden gemaakt voor het betalen met een creditcard, mastercard of Apple Pay, het is gewoon een miljarden-business. Klanten worden met allerlei lokkertjes verleid om te betalen met een creditcard, zoals dekking tegen diefstal en schade (Bij de meeste mensen is dat al verzekerd). Maar omdat het zo enorm veel geld oplevert kunnen ze de geld verslindende reclamecampagnes makkelijk betalen. De klant is naïef en gelooft de reclames en denkt dat het gratis is, maar wij als  winkelier betalen het hele verhaal. Het valt mij op dat eigenlijk niemand dit weet, hopelijk maakt deze uitleg het een en ander duidelijk.

Wilt u ondanks deze uitleg toch met creditcard betalen dan mag dat natuurlijk maar betalen via Ideal is net zo veilig en kost ons veel minder. Het is tenslotte al erg genoeg dat wij gedwongen worden om alles te accepteren maar het zou nog erger zijn als wij hierdoor een verkoop mis lopen.


15 april 2022

Omdat de vraag nog bijna dagelijks gesteld wordt :

Hoe kan het toch dat 3H altijd zo'n lage prijzen hanteert en veel goedkoper is dan al die grote winkelketens?

 

  • ⭐ Dit kan omdat wij werken met minimale kosten. Wij huren geen dure managers of marketingdesigners in, die de customer journey in een workshop "design thinking and disturbtion" proberen om te zetten in customer growth. Geen reclame bureau, geen externe webdesigners, en ook de ramen wassen we gewoon zelf.
    Juist daarom zijn wij dus wel agile, lean en mean (= flexibel en doelgericht in het Nederlands).
  • ⭐ Ons goedkoop winkelpand komt niet voor in de top 100 van mooiste winkelpanden van Nederland, wel in de top 3 van voordeligste locaties. Aangezien u als klant al deze kosten terug vindt in de prijs, is dit een direct voordeel voor u. En omdat een duur pand met marmeren vloer en roltrap midden in het winkelcentrum de producten ook niet beter of anders maakt kiezen wij er voor om niet te verhuizen maar het voordeel direct aan onze klanten te blijven geven.
  • ⭐ Inkopen is onze sterke kant, wij zijn dan misschien een relatief kleine winkel maar de omzet per m² is enorm en wij kopen groot in, groter dan menige mega store. Met 40 jaar ervaring weten wij als geen ander wat u als klant graag wil en wat dat mag kosten.
  • ⭐ Wij huren geen extern callcenter in maar wij nemen zelf de telefoon op en beantwoorden zelf al uw vragen. Ook uw e-mails beantwoorden wij zelf, zonder dat u tickets hoeft in te sturen waarop u een automatisch antwoord krijgt dat het druk is en pas na dagen een antwoord krijgt. Wij hebben het zelf aan u verkocht en weten dus ook meteen waar het over gaat en hebben bijna altijd direct de oplossing.
  • ⭐ Omdat wij zelf eigen voorraad in huis hebben kunnen wij direct leveren, en zijn wij niet afhankelijk van externe bedrijven. Wat je niet hebt kun je niet verkopen weten wij na ruim 40 jaar.

10 april 2022

Nu ook weer Samsung voor de laagste prijs:

Na een tijd lang geen Samsung verkocht te hebben zijn we met Samsung toch tot de conclusie gekomen dat het beter is om samen te werken i.p.v. tegen te werken.
U kunt vanaf nu dus ook de nieuwste Samsung QD OLed, Qled en Neo Qled kopen voor de laagste prijs ook hierop geven wij honderden euro's korting ter introductie.


07 april 2022

Wegens groot succes in de winkel nogmaals Mega deals ter introductie van de nieuwste LG 2022 tv's:

De nieuwste 2022 LG Oled en QNed televisies zijn binnen.
U kunt komen kijken naar deze nieuwe modellen en geven wij een honderden euro's korting ter introductie.


10 feb 2022

Waarom er niet bij iedere tv de laagste prijs op onze website staat?

Dat heeft een praktische reden, het is namelijk niet te doen. Omdat de markt constant in beweging is veranderen de prijzen dagelijks, ook onze inkoopprijs kan variëren.
Iedereen wil op het moment van kopen de beste deal en die maken wij dus ook op het moment dat u een tv wil kopen. In de praktijk houdt dat in dat wij de markt constant in de gaten houden en zorgen dat we de beste deal kunnen maken.
Er wordt op internet veel met prijzen gegoogeld door parallel-handelaren, zij zijn geen officiële dealer en verkopen tv’s die niet geleverd zijn door de officiële importeur. In 99,99% van de gevallen koopt u bij ons als dealer een (wel door de importeur geleverde) televisie voor een veel lagere prijs dan bij deze parallel-handelaren, wel zo fijn toch?
Zeg nou zelf, minder betalen voor een nieuwe Mercedes is leuk, maar als je bij een officiële dealer minder betaald dan bij een handelaar dan ga je hem toch bij die dealer kopen?
Denkt u dus een lagere prijs te zien dan kijken wij graag met u mee en gaan, al dan niet in overleg met de importeur van het merk, kijken of wij het interessanter kunnen maken en meestal lukt dat wel. Lukt het niet dan is dat zit er in de meeste gevallen een addertje onder het gras blijkt later. Bij ons koopt u een nieuwe tv en geen demo model, outlet model (mooie naam voor een retour genomen tv) of tweede kans product.
Dus wil je de beste deal voor de mooiste tv, kom dan naar de winkel toe of bel 0492-548200.


31 dec 2021

Wat een jaar..

Even een terugblik op 2021, voor mij een heftig jaar. Zakelijk gezien konden wij ondanks alle vervelende en beperkende maatregelen toch redelijk onze eigen weg volgen. We zijn gelukkig al vanaf het begin actief op internet en onze webshop is modern en compleet van deze tijd. De sluiting van de winkel is natuurlijk niet wat je wilt als winkelier maar gelukkig wasen is afhalen wel toegestaan. Het meest heftige was dat ik zelf door corona getroffen werd en 11 dagen in het ziekenhuis heb gelegen. Het was zeer angstaanjagend om in zo’n korte tijd bijna al je eigen zuurstofopname kwijt te raken en afhankelijk te zijn van beademingsapparatuur. Gelukkig heb ik het overleefd en dat ik na een half jaar nog steeds naweeën heb neem ik voor lief. Net zoals ik voor lief neem dat ik de winkel 5 weken heb moeten sluiten. Ik mag gewoon niet klagen, ik ben er immers nog, en zakelijk doen wij het gezien de omstandigheden ook nog redelijk. Ik ben dankbaar voor de zorgmedewerkers die zo hun beste doen en heb medelijden met bijv. de horecaondernemers en niet met mezelf. Ik wil iedereen bedanken voor de steun, aankopen en lieve mailtjes die ik jaar ontvangen heb en ik wens iedereen een goed 2022 met als allerbelangrijkste een goede gezondheid.


27 dec 2021

LET OP: Cashbackacties lopen af.

Einde van het jaar en veel cashbackacties lopen dus af. Wilt u nog profiteren, sla dan nu nog uw slag


19 dec 2021

Lockdown, click and collect en afhalen.

Helaas zijn wij weer gedwongen om onze winkel te sluiten. Gelukkig mogen we wel click en collect (bestellen en afhalen) en online verkopen. Ik heb eerder dit jaar zelf ondervonden dat we corona niet moeten onderschatten (11 dagen ziekenhuis opname, winkel daarom 5 weken noodgedwongen moeten sluiten en nog steeds herstellende) en daarom heb ik zeker ook begrip voor het besluit. Dat ik er niet blij mee ben moge duidelijk zijn maar we gaan er het beste van maken. Mijn hart ligt eigenlijk in de winkel (op de vloer), iets verkopen met persoonlijk contact in de winkel maakt het werk voor mijzelf zo leuk. Natuurlijk zijn wij blij met iedere aankoop maar menselijk contact geeft mij een fijn gevoel en plezier. Ik mis het handen schudden dan ook enorm. Gelukkig hebben wij ruime ervaring met online verkoop en hebben wij in Hoekstra een goede vervoerder gevonden zodat wij het aandurven om ook dure en grote televisies te verzenden. Kleine pakketten worden met PostNL verzonden want dat blijkt toch de meest accurate vervoerder. Afhalen bij de winkel is mogelijk dus u kunt bellen (0492-548200) voor advies en als we er samen uit komen kunnen we een betaling regelen en een afhaalmoment inplannen zodat u snel kunt genieten van uw aankoop.


Attentie:

Omdat het online erg druk zal worden vragen wij alvast om begrip als uw bestelling wat vertraging op loopt tijdens het vervoer.
Ik voorspel een enorme drukte.
Heeft u haast of wilt u zeker zijn dat uw bestelling voor de feestdagen in huis is, kom uw bestelling dan zelf afhalen bij de winkel: Wolfstraat 42 - 5701JE - Helmond.

B E S T E L   O P   T I J D:

Hoekstra meld: EINDEJAARSLEVERINGEN 2021

Hou in de laatst twee weken van het jaar rekening met mogelijke vertraagde uitlevering.
Hoekstra probeert alle medewerkers op Kerstavond en Oudjaarsdag op tijd thuis te laten zijn, daarom geldt het volgende:

  • 20 tot en met 23 december - Normale uitlevering
  • 24 december: beperkte uitlevering
  • 27 tot en met 30 december - Normale uitlevering
  • 31 december: beperkte uitlevering



Nog even de richtlijnen op een rijtje:

  1. Bestellingen van klanten, online, telefonisch, per mail of anders kunnen bij de winkel opgehaald worden. Dit wordt click & collect genoemd. Dit mag alleen onder de volgende voorwaarden:
    1. De klant heeft een afspraak gemaakt voor het ophalen van het product.
    2. De klant blijft buiten, de medewerkers blijven binnen.
    3. Er is een duidelijk afscheiding bij de deur.
    4. Iedereen moet zich houden aan de RIVM veiligheidsmaatregelen (zie punt 8).
    5. Buiten verkoop mag niet en (binnen) winkelen op afspraak mag niet!

Graag tot ziens (of horens) en blijf gezond.


15 dec 2021

Alles gaat duurder worden..

De eerste waarschuwingen van leveranciers zijn binnen, komende tijd moet wij er allemaal rekening mee houden dat alle producten aanzienlijk duurder gaan worden. Nieuw in te kopen tv's zullen structureel duurder worden door gebrek aan grondstoffen, gebrek aan personeel en de enorm gestegen transportkosten. Op dit moment hebben wij nog gunstig ingekochte voorraad dus als u in de markt bent voor een nieuwe tv doet u er verstandig aan om niet te lang te wachten. De tijd dat producten steeds goedkoper werden lijkt nu echt voorbij.


01 dec 2021

Ernstige tekorten..

Wij hebben het in ons 42 jarig bestaan nog maar zelden mee gemaakt maar er ontstaan nu toch ernstige tekorten in de televisie markt. Vooral de razend populaire OLED tv's zijn zeer moeilijk leverbaar. Diverse modellen zijn voor dit jaar al uitverkocht en komen pas in januari 2022 weer binnen...en het is pas 1 december, sinterklaas en de kerstman moeten hun kado's nog inkopen..


19 nov 2021

Het is weer zover, PostNL heeft een top omzet..

Zoals nu al jaren bekend is, wordt er in de laatste maanden van het jaar heel veel online besteld. Bij PostNL beleven ze dan ook gouden tijden zou je denken. Maar omdat het zo goed gaat berekenen ze ons een piektoeslag van €0,25 ex.BTW op ieder pakket dat wij verzenden. Omgedraaide wereld zou je denken maar helaas hebben ze de macht en gebruiken dat om ons uit te persen omdat ze weten dat we niet zomaar van vervoerder kunnen switchen.
Tot zover mijn persoonlijk ongenoegen, de boodschap is:
Bestel op tijd want de levertijden lopen op. Of nog beter, kom naar de winkel toe en haal het product zelf af dan heeft u het zeker op tijd in huis.


11 nov 2021

Black Friday prijzen?..nu al?..

Ook wij doen natuurlijk mee met de black friday gekte, met als verschil dat wij het hele jaar de laagste prijzen hanteren en niet alleen tijdens black friday. Wij hoeven dan ook van tevoren ook niet de prijzen te verhogen, wij kijken immers iedere dag wat de best mogelijke prijs is. Zo zijn ook vandaag al veel black friday prijzen bij ons bekend en willen wij deze ook al aanbieden in de winkel. Zo hopen we de idiote drukte van voorgaande jaren te ontlopen, iets wat ons verstandig lijkt nu het corona virus weer in opmars is. U kunt dus nu al profiteren van super lage prijzen.

Wachten kan natuurlijk ook, maar u loopt dan wel het risico dat u mis grijpt want de voorraden van de diverse merken zijn echt zeer beperkt. Door de toestand in de wereld is er voor het eerst sinds jaren schaarste in de markt.


2 okt 2021

Nieuwe cashbackacties van LG zijn begonnen, dus profiteer nu al van de diverse acties in de winkel.


1 okt 2021

Omdat analoog radio luisteren steeds moeilijker wordt gemaakt (ziggo stopt met kabel radio) hebben wij ons assortiment digitale radio's flink uitgebreid. Wij hebben een ruime keuze aan DAB+ en internet Radio's op voorraad in de winkel. Kom naar de winkel toe en laat u voorlichten zodat u weer ongestoord en eenvoudig radio kunt luisteren.
Bekijk hier onze radio's, in de winkel nog meer keuze.


11 sept 2021

Gratis verzenden is niet gratis

Het verbaast mij nog steeds dat er mensen zijn die er in geloven dat verzending voor ons gratis is. Ieder pakketje wat wij verzenden kost ons toch echt (steeds meer) geld. Wat het echt kost beseffen de meeste mensen pas zodra ze zelf iets moeten verzenden. De tarieven van PostNL stijgen en de eisen van aanlevering worden steeds strenger. Raakt een product beschadigd omdat er ontzettend lomp mee omgegaan is, dan worden de verpakkingseisen onmogelijk hoog gemaakt zodat je er niet aan kunt voldoen. Een tv moet bijvoorbeeld verpakt worden in een omdoos met daartussen verplicht opvulmateriaal. Buiten de materiaal kosten en de tijd die je er mee kwijt bent, berekenen ze dan ook nog eens meer omdat de verpakking groter is dan nodig.

Het is met deze reden dat wij niet alle producten gratis verzenden maar soms een bijdrage rekenen. Omdat alle producten op voorraad zijn in de winkel kunt u deze zelf afhalen in de winkel, beter voor het milieu (minder verpakking en minder diesel busjes in de woonwijken), beter voor uw portemonee en je komt nog eens ergens. En u krijgt gratis advies op de koop toe, want dat bestaat wel bij ons: Gratis advies.

Wij hechten als bedrijf enorm veel waarde aan eerlijkheid en wij geloven er dan ook in om zo eerlijk mogelijk te zijn tegenover jullie, de consument.


1 sept 2021

Biljetten van 200 en 500 euro in de ban:

Wij zien ons genoodzaakt om na 27-09-2021 GEEN biljet van €200 en €500 meer te accepteren, lees hieronder waarom:

200 en 500 euro duurder

Betalen met contant geld wordt bemoeilijkt door de banken.
Lees dit bericht van de Rabobank:

Beste klant,

Vanaf 1 oktober 2021 passen we de tarieven aan voor het storten van biljetten van €200 en €500. In dit bericht leggen we u graag uit waarom we dit doen en wat dit voor u betekent.

Waarom passen we de tarieven aan?

Contant geld speelt ondanks alle digitale ontwikkelingen nog steeds een grote rol in onze maatschappij. Echter, aan het gebruik van grote sommen contant geld en met name grote coupures (biljetten van €200 en €500) zijn risico’s verbonden zoals witwassen en andere criminele activiteiten.

Als bank werken wij er hard aan om te voorkomen dat u en wij hierbij worden betrokken. Dit doen we niet alleen. Als ondernemer kunt u hier aan bijdragen door grote bedragen en/of grote coupures, zoveel mogelijk digitaal te ontvangen. Zo kunnen we samen het misbruik van contant geld door criminelen tegengaan.

Als u toch grote coupures bij ons afstort zijn wij vaak wettelijk verplicht onderzoek te doen naar het gebruik en de herkomst van de biljetten. Aangezien dit hoge kosten met zich meebrengt zijn wij genoodzaakt onze tarieven voor het storten van biljetten van €200 en €500 aan te passen.

Wat betekent dit voor u?
Vanaf 1 oktober 2021 betaalt u voor het storten van €200 en €500 biljetten €5 per biljet. Dit geldt zowel voor het afstorten via de sealbag als via de stortautomaat.

Alternatieven
We realiseren ons dat dit een ingrijpende wijziging is. Daarom wijzen wij u op alternatieven voor het gebruik van deze biljetten, zoals bijvoorbeeld:

  • Uw klanten stimuleren om te betalen met pin.
  • Geen biljetten van €200 en €500 meer aannemen.
  • Via Rabo Business Banking uw bankzaken regelen. Dit is veilig en gemakkelijk. Stuur bijvoorbeeld een betaalverzoek of maak gebruik van de iDEAL QR-code.
  • Uw (zakelijke) klanten een factuur sturen. Met Instant Payments staat uw geld direct op uw rekening.

1 sept 2021

Nieuwste MiniLED tv van LG is nu uit voorraad leverbaar: bekijk hem hier.
LG 65QNED916PB


Echt heel vervelend allemaal, maar om de beste deals te kunnen blijven tonen moeten wij cookies opslaan. Om niet in de problemen te komen moeten wij daar wettelijk uw toestemming voor vragen. Wil jij dat accepteren zodat wij niet in de problemen komen? Ja Nee Meer over cookies »

is toegevoegd aan uw winkelwagen.

Alleen OP VOORRAAD en te koop in de winkel

Dit aantal van de “” is niet online te koop.